Disclaimer

In view of the latest developments, please do note that this is a PERSONAL weblog, and expresso nang nyaman mun di polah ngan aek kupi. Reading any part of this blog, kedak lah kita baca crita dak Harry Potter. Upon reading, you immediately waive all rights untuk bekemeh, berak, beringus sambil ngirup sup, dan lain-lain lah. Also do take note that those wishing to Merry Krismas, boleh lah bila-bila masa jak! Such comments could also render the person posting ke Bintulu ka, mun mok jaoh gik.. ke Ghana nun ka bleh juak. Skati lah seney mok di posting la hoh.

Sunday, October 26, 2008

Meeting Yang Menguapkan

Ngantok

Ku bok jak sampei opis. Nang kepak laa ritok. Meeting awal2 pagi gik. Sidak lam bilit meeting pun gik tenguap2..termasok la aku. Mata ku time ya nang gik belaer2.. muka sidak suma kedak alien jak upa.. kotan ngantok.

Ku diat pengerusi mala juak tenguap2. Sikit2 nguap... sikit2 nguap. Pas ya dak enjen-nior lain pun nguap2 juak. Aku tok boh nya laa.. stiap 3 seken KOMPOM nguap. Tapi nasib bait makcik tukang molah aek masok lam bilit.. sambil nguap2 alu nanyak mekurang.."Sir, would you like something to drink?".. alu lahh suma sbulat sora mintak aek kupi.. sambil nguap2.

Lekak ya meeting pun diteruskan. Belaer2 jak bigik mata setiap urang. Mulut ndak alah2 nguap. Kejap2 nguap.. kejap2 nguap. Dan tiba2 jak pengerusi tangada nunggah nama aku.. mintak aku eksplen pasal progress projek.. sambil pengerusi tek tenguap2.

Aku pun alu bangun.. sambil tangan ku nutup mulut kerna gik nguap. Sambil ya bigik mata ku belaer2 lalu mukak plan nok di mbak ku. Kelihatan rona plan ya nampak suram jak. Seolah2 plan ya pun ngantok juak. Dapatku bayangkan plan ya tangada bermulut.. sambil nguap2 jak nya rah depan mata ku yang belaer2 tok. Aku pun alu sikpat nahan mulut ku tok.. alu menguap agik. Kelihatan pengerusi dan enjen-nior lain
menunggu dengan penuh minat.. sambil tenguap2.

Kemudian aku pun membentangkan plan ku rah atas meja, lantas terus eksplen.. "Well,..our progress right now *huUAARRGHHhhh..* is on schedule and if you *HuUUAARGHHHhh..* see that we have moved our site cabin *huuUUARRGHHHhh..* and........." tanpa ku sedari.. suma sidak lam bilit meeting tetido!!. "zzzZZZZZz kROHhh kROHHhh.." saut tuan pengerusi sambil aek lior kecor2 leleh tas meja. Aku cuma mampu berdiri sambil tangan ku sempat megang nok debah ku.. ngato posisi lam lorbib.. setelah dari awal pagi tadik nang layukk jak nya.

Kelihatan Mr. Husam, seorang Enjen-nior yang sangat berpengaruh.. sedang betekong tas meja.. nyaman jak tido. Aku pasrah. Siktauk dah ku camne nak nyambong meeting tok. Adakah aku perlu ngkah mercun lam lorbib masing2 dan menyalakan mercun ya supaya suma bangun balit? Ahhh....memang aku pasrah.

40 menet berlalu.. kelihatan suma agik bederok tido. Aku dengan penoh tenang nunggu makcik tukang molah aek tok datang mbak aek nok di pesan mekurang. Aku lantas begerak dari bilit meeting.. alu nuju ke dapor.. ncarik makcik ya tek. Setiba nya ku rah dapor, alangkah tekejut nya ku nangga makcik ya gik betekong tido rah lantei. Tedah lok. Sikpa lah.. patut pun dari tadik makcik ya mala jak nguap. Aku pun berlalu dari sia sambil tenguap2.

Sejam telah berlalu.. ku asa, tiba masa nya aku kuar dari bilit meeting ya. Suasana opis ya amat sunyik. Suma urang gik nyaman tido. Aku pun terus kuar dari opis ya..masok lam lif. Lif juga dipenohi oleh 2-3 orang yang sedang betekong tido.

Setibanya aku dalam keta, aku pun nyetat enjen alu mula nekan minyak keta sambil narit slimut lam keta ku ya.. alu terus ku tido. Agak-agak sejam gia, bila ku bukak mata.. rupa-rupanya aku dah sampei rah bangunan opis ku pun. Puas juak ku tido lam keta tek. Ilang dah asa ngantok. Sikda gik dah nyawa nak nguap2 ehek.

Bah.. ya jak lok crita ritok. Lak blogging gik. berat nak kemeh juak tok. Samekom!

No comments:

Powered By Blogger