Disclaimer

In view of the latest developments, please do note that this is a PERSONAL weblog, and expresso nang nyaman mun di polah ngan aek kupi. Reading any part of this blog, kedak lah kita baca crita dak Harry Potter. Upon reading, you immediately waive all rights untuk bekemeh, berak, beringus sambil ngirup sup, dan lain-lain lah. Also do take note that those wishing to Merry Krismas, boleh lah bila-bila masa jak! Such comments could also render the person posting ke Bintulu ka, mun mok jaoh gik.. ke Ghana nun ka bleh juak. Skati lah seney mok di posting la hoh.

Saturday, October 25, 2008

Tikamlah Henpon Anda, Tanda Sayang

Begitulah pepatah nok salu kita dengar nektok. Bila kita pikir memena, memang masok akal lah.. lebih2 lagik bagi nok sedang di lamun cinta nektok. Bagi yang baruk jak denga pepatah "Tikamlah Henpon Anda, Tanda Sayang" tok, munkin sudah tiba nya anda sedar dan perlu tauk..sebagai bekalan perhubungan cinta anda agar berkekalan hingga ke Choice Super Mall.

Mun di ekot dari cerita-ceriti urang tua, asal pepatah tok di ambik daripada angkasawan Msia pertama, iaitu saudara P.Maniam. P.Maniam memang lamak dah mukak stol ruti canei rah bulan nun. Saya petik sigek artikel dalam news dolok marek, yang kira-kira berbunyi camtok.. "P.Maniam angkasawan pertama Msia. Cuma beliau tidak mendapat pengiktirafan dari kerajaan Msia kerna beliau tidak raged dan tidak berpakaian seperti angkasawan".

Ruti2 canei yang ngambor di angkasa dipercayai kepunyaan P.Maniam


Okeh, berbalik kepada topik asal tok tek. P.Maniam pernah bercinta dengan seorang gadis di Msia bernama S.Ponipathy. Memandangkan keduak2 mereka tinggal amat berjaohan.. sorang diam rah bulan, sorang diam rah bumi.. jadi P.Maniam alu ngambik keputusan untok meli henpon rah kedei tiap2 bulan.Dan setiap kali henpon di beli, P.Maniam akan nikam henpon ya dari bulan.. terus nuju ke bumi. Dan apabila sampei di bumi, S.Ponipathy akan nangkap henpon ya dan terus baca meses yang dah sedia di tulis oleh P.Maniam dalam henpon ya tek. Kelakuan mereka tok tek berlanjutan lah.. sampei ke tahap gaban di mana suatu hari, aher nya kejadian trajis belaku kepada pasangan tok tek. Henpon yang di tikam oleh P.Maniam dari bulan telah tanpa sengaja terlanding rah palak S.Ponipathy ketika beliau gik nyesah kain baju lalu aher nya beliau meninggal dunia.

Dan semenjak dari ya lah, maka timbul lah pepatah tok tek. Kerna cinta mereka yang sejati, P.Maniam sanggup berkorban tiap2 bulan meli henpon semata2 nak nikam ngan gerek nya di bumi nun. Jadi motif op de stori rah atas tok, andai anda tek sayang ngan gerek anda.. maka jangan lah malu2.. tikamlah sekowat-kowat ati rah pasangan anda. Mun sikpat nikam ari2, kurang2 pun tikam lah sminggu skali ka.. sbulan skali ka.. demi menyemarakkan lagik hubungan anda dengan pasangan anda tek.

Bah, sengan tok jak lok. Lak nyambong gik blog hoh. Samekom!

No comments:

Powered By Blogger