Disclaimer

In view of the latest developments, please do note that this is a PERSONAL weblog, and expresso nang nyaman mun di polah ngan aek kupi. Reading any part of this blog, kedak lah kita baca crita dak Harry Potter. Upon reading, you immediately waive all rights untuk bekemeh, berak, beringus sambil ngirup sup, dan lain-lain lah. Also do take note that those wishing to Merry Krismas, boleh lah bila-bila masa jak! Such comments could also render the person posting ke Bintulu ka, mun mok jaoh gik.. ke Ghana nun ka bleh juak. Skati lah seney mok di posting la hoh.

Tuesday, September 2, 2008

Ku Sik Saor!!~~

Lamak dah sik naep eh.. pa gik ngilang dirik reya khokhokho..
Bok muncol gik la ku tok. Ermm... ku sebna nya bok jak bangun tido tok. Duhal masa k saor dah abisss!!!~~ Adehhh..
Jadi, oleh kerna ku simok kelaparan dibulan posa tok.. maka beberapa senaman telah ku lakukan pagi tok tek..agar dirik ku sentiasa segar, cerdit dan menawan. Antara senaman untok ngurangkan kelaparan adalah seperti berikut:

1. Palak di timpak k besen - Senaman tok nang bagus la. Bila besen di timpak ke palak, secara sik langsong jantong kita bedebar2..lantas darah kita akan membekal protein yang secukupnya untok badan supaya kita sik lapa sepanjang posa.

2. Gronong di ikat rah geruk - Senaman tok memang lamak dah ada. Semenjak zaman dak Brooke gik. Bila gronong di ikat rah geruk, urat geruk kita jadi supan alu mengeluarkan zat2 yang secukupnya k badan kita sepanjang posa.

3. Ketep kuku di sanggol rah bulu keteyak - Haaa.. senaman tok memang lah popular di kalangan penyimpan bulu keteyak. Kesan nya kira bleh tahan juak lah. Tapi perlulah kita nyanggol sepenoh jiwa raga. Kerna bila kita nyanggol ketep kuku tok tek sambil run2 nangis, protein yang tekandong dalam bulu2 keteyak akan meresap masok lam perut dan kita akan merasa kenyang sepanjang posa.

4. Palaktut di asah ke tayar - Lakukan senaman tok dengan muka yang eksen. Gasak lah palaktut anda ke tayar slamak 44 kali. Tayar keta mempunyai kandungan glukos, protein, bitamin A, B, C, D - Z yang sangat tinggi. Dengan senaman tok, tiap gasakkan pada palaktut anda akan menghasilkan kira2 44% bitamin masok ke dalam badan anda dan anda akan merasa sehat sepanjang posa.

Bah, ya jak lah tips senaman untok bulan posa kali tok. Perlu juak ingat, setiap senaman tok perlulah kita baca niat lok. Mun sik, sik ngasi nya lak. Jadi, niat nya adalah kedak tok..."Sahaja aku bersenam dibulan posa kerna perut ku cemburu".

Bah, slamat bersenam! Ku nyambong tido lok. Ngantok dah tok... Slamat posa!~..

4 comments:

edzura said...

hahaha..sik saor ktk? sik makan kurma, semangka, pichang ngan ruti paonla ktk tek? otedah lok. cian-cian. welcome bak pakpuj! eh ne widget shout box ya? alu ilang eyh...

Bibi Fabulosity said...

ahhhh..sik betah ku besenam nak kedak ya..pakpuj boleh la...sebab katik banyak bulu keteak!!! banyak taya kereta..banyak juak lak dapatan protien..hoh?!?!

farah.marzuki said...

socso sik di rajin ngerak sik bangun2 nendak.

:|

renxo said...

nang lucu.. leput tetak hahaha.. maok ku encoba tips tok kelak hehe